2 Eylül 2008 Salı

eski öldü,yeni yok


bugün liseden arkadaşlarla iftar yaptık ve sonra da doğumgünü kutlaması oldu.biraz önce eve geldim.aslında yazacak başka bir şey vardı aklımda ama unuttum.neyseki ilham perileri evcil hayvanlarım oldular da şansıma,gelirken bir ramazan şenliği ile karşılaştım.
evin hemen önünde belediye tarafından yapılan bir şenlikti bu.
''ah nerde o eski ramazanlar?''
''öldü onlar öldü.diriltmeye çalışmayın komik oluyor sadece.''
bu araya giren sesler beni kızdırmaya başladı ama şu ''diriltmeye çalışmayın komik oluyor sadece.'' kısmı gerçekten doğrudur.hatta adını hatırlamadığım bir komedi filmi vardı:iki kafadar tatildeki patronlarının yanına giderler.patronları bir şekilde ölür ancak bizim elemanlar tatili bozmamak için adamı yanlarında canlı gibi dolaştırırlar.
işte bu ''ölü diriltme'' çabaları da bana çok komik geliyor.

çünkü ortada gerçekten büyük bir yanlış anlaşılma var.eski ramazanlar deyince milletin aklına karagöz-hacivat,aşuk-maşuk,meddah vs geliyor.bunlar olunca eski ramazanlar olacak sanıyorlar.halbuki bunlar ramazan için bir nevi süstür sadece.zaman geçtikçe onlar da değişir tabi.ama temelde değişen çok şey var.paylaşma diye bir olay artık yok.

ya bu milletin görüntüye verdiği büyük önem anlatmakla bitmez aslında.

zaten bugün yazacak şeyleri zihnimden ayıklayıp da saçamadım buralara.en kötüsü de bu zaten.beynin içinde bir sürü fikir var fakat çıkmıyor.

bu arada ünlü sanatçıların hep psikolojik sorunları oluyor.sanat galiba insana aykırı bir şey.tıpkı kanatlarımız olmamasına rağmen kuşlara özenmemiz gibi tanrıya özeniyoruz.yaratmak çok değerli bir şey ve karşılığı da büyük oluyor.

yine de bir şey yaratmak çok güzel.tanrıdan bir parça,insana verilmiş.
güzel ve tehlikeli.

''BOOOMMM!!!''
''korktum lan!''
''ya deney yapıyoruz burda''
''ne deneyiymiş o?''
''A.Ş.K. diye bişey.
''açılımı ne ki?''
''akut şuur krampıymış''
''saçmalık''

bu arada anathema'nın hindsight adı altında çıkan bir albümü var.eski şarkıları akustik olarak yorumlamışlar.çok samimi olmuş.dinlenmeli bence.
bu yazıda böyle bir potpori oldu işte.

son olarak bu yazıyı ''gerçekleşmemiş hayaller mezarlığı''ma adıyorum.

Hiç yorum yok: