14 Temmuz 2009 Salı

adı anılmayan ölüler


ya millet blogunda ''şöyle de bir grup keşfettim'', ''böyle bir film izledim'', ''bakın çok egzantirik bir kitap okudum'' tarzı şeyler yazıyor.ben de kıskanıyorum onları.böyle her gün ayrı bir grup, ayrı bir film vs tanıtayım istiyorum ama içimden gelmiyor.hödük gibi ''bunu izledim, beğendim.'' ''bu adamlar iyi müzik yapıyor, dinleyin'' demek de istemiyorum. bu aralar evden çıkmadığım için bir kaç film izledim, kitap okudum , yeni yeni müzikler dinledim...bunları yaptım da pek paylaşasım yok.ben böyleyimdir işte.havamda olmadım mı bok gibi bir herif oluyorum.
ama bak havamda oldum mu iyi oluyorum, harbiden.mesela yeni öğrendiğim şeyleri anlatmayı seviyorum.yeni bir şey öğrendiğimde ''aha bunu x'e anlatayım'' diye seviniyorum.belki sevinmiyorumdur,belki egoist ve gösteriş budalasıyım,belki bunları söylerken bile kendimi masum göstermeye çalışıyorum.insanın kendine güveni olmayınca böyle uzayıp gidiyor bu tartışmalar.

geçen persepolis'in kitabını/çizgi romanını okudum,daha önce filmini izlemiştim zaten.kitaptaki bir kısım beni bir düşünceye sevketti:

iran'a hava saldırısı yapılıyordu.marjane'ın mahallesi de bundan nasibini alıyordu.yahudi komşularının evinin yıkıldığını görüyordu ve annesi ''evde değillerdir,işe gitmişlerdir'' diyerek marjane'ı teselli ediyordu.marjane ikna olmuşken birden cumartesi'nin içinde olduğunu hatırlıyor...yani şabat.yahudiler bugünde çalışmazlar sadece dinlenirlermiş.

işte bu kısmı okuyunca okuldaki din kültürü ve ahlak bilgisi dersi geldi aklıma.ne kadar kısıtlı anlatılmış diğer dinler ve hatta mezhepler.biz hep çok kültürlü olmamızla övünürüz ama giderek tek tip insanlardan oluşan renksiz bir ülke oluyor buralar.ben isterdim ki musevi ve hıristiyan arkadaşlarım da olsun,onların bayramlarını kutlayayım.ama olmuyor işte.

neyse, şimdi ben ilginç bir şey anlatıp yatayım:

aborjinler'in geleneklerine göre bir insanın ismi ölümünden sonra telaffuz edilmezmiş.aynı ismi taşıyan bir başkası varsa ona ''malum kişi'' anlamına gelen gurmanu şeklinde seslenilirmiş.

dünya'nın bu kadar büyük ve renkli olması bir yandan güzel bir şey,bir yandan da kötü.özellikle benim gibi vaktini boşa harcayan bir insansan...

Hiç yorum yok: