13 Ocak 2010 Çarşamba

benim ölü arkadaşlarım da var


Bu sefer okulla ilgili bir şeyler karalamak istiyorum. Bilirsin tıp fakültelerinde anatomi denen bir ders vardır. Bu dersin laboratuvarında asistanlar ve hocalar o gün için seçilmiş akciğer, timus gibi yapıları önce maketler sonra da kadavra üzerinde gösterir. Şimdi anlatacaklarım mantıksız gelse de bu ya da başka bir evrende ''gerçek'' kavramının altında yer alır. Bizim kadavralar kantinde çay satan amca, anahtar lazım oldu mu varlığı hatırlanan temizlik görevlisi ve genellikle kompleksli olan proflar gibi bir çalışandır. Bundan 110 yıl kadar önce adı bilinmeyen fakat zeki ve yenilikçi bir kişi ölülerin de çalışma hakkı olduğunu öne sürmüş. Her yeni fikir gibi bu fikre de karşı çıkılmış. Zamanı bilinmeyen bazı linç girişimleri bile görülmüş diyor bazı kaynaklar ama bunlar ateşli taraftarların abarttığı ufak tefek laf atmalardan başka bir şey değil. Tabi sen hala uydurma tarihe inanıyorsan bunu gerçek olarak kabul edebilirsin. Bu adam sayesinde ölüler hayata dahil olmuşlar. Ancak şöyle bir durum var ki ölümü yabancılaştırmaya şartlanmış insanlar hayatlarına devam edebilsin diye bu konudan kimseye bahsetmeme kararı almış dünyayı yöneten üç beş kişi. Bizim kadavralar için bu durum daha kolay aslında, sonuçta okulda görülen insanların gerçek hayatta ortaya çıkmama gibi bir özelliği vardır. Bir markette, konserde, sinemada öğretmenle karşılaşmak yürüyen bir ölüyle karşılaşmaktan daha az şaşırtıcı değildir. Biraz dağınık anlattığım için şimdi her şeyi toparlamak istiyorum. Böyle dağınık anlatmamım sebebi de ''Ben zaten anlamıştım ya, zekiyim ben.'' diyerek bir süre mutlu olmanı istememdendir. O kadar da düşünceliyim ki!

Şimdi bizim okuldaki kadavralar da bu büyük devrimin bir parçası ki liderlerin ölülere iş fırsatı konusunda ilk akla gelen meslektir bu. Sonuçta o zamanlar sinema yoktu, hele kafa kol kopan filmler hiç yoktu. Ölüler önce buna karşı çıktılar ve bunu bazı dini sebeplere bağladılar fakat hümanizmle tanışınca işlerin rengi değişti. Ha bir de acı çekmediklerini anlamaları ve aldıkları dolgun ücretin de payı olabilir. Ben ölülerin de bu kadar hırslı olmasını reddetmeyi tercih ediyorum.

Sanırım anlatacaklarım bu kadar.Umarım anatomi laboratuvarında kadavraları göremeyince ''yıllık izinlerini kullanıyorlar herhalde'' dediğimde bana garip tepkiler veren arkadaşlarım kadar dar kafalı değilsindir.

*:resimde krematoryum var.

Hiç yorum yok: