7 Şubat 2011 Pazartesi

Anlıyorum ve Devam Etmek İstiyorum


DOCTOR
People don't understand time. It's not what you think it is.

SALLY
Then what is it?

DOCTOR
Complicated.

SALLY
Tell me.

DOCTOR
Very complicated.

SALLY
I'm clever and I'm listening. And don't patronise me because people have died, and I'm not happy. Tell me.

DOCTOR
People assume that time is a strict progression of cause to effect, but actually from a non-linear, non-subjective viewpoint, it's more like a big ball of wibbly-wobbly, timey-wimey stuff.

Evrenin işleyişiyle ilgili kulaktan dolma bilgilerim var. Bir de bu bilgiler doğrultusunda kafamda uydurduğum bazı şemalarım var. Olayların gerçekleşmesi ya da gerçekleşmemesi ve bu durumun diğer olayların gerçekleşmesine olan etkileri. Bu şemadaki olayları iyi-kötü diye ayırt etmek için kullandığım bir cetvel vardı ama ikinci kullanımdan sonra çöpe attım. Bu şemalardan bazılarını varsayımlarım doğrultusunda ortaya çıkarmıştım. Zorunluluktan oluyor bu. Eskiden hakkında hiçbir bilgim olmayan konular için bunları yapardım sonra başkalarının da bu konularda bilgisiz olduğunu tespit etmeden yapmıyorum bunları. Varsayımlar üzerine şablonlar kurmak daha eğlenceliydi aslında ama gerçek denilen merete takıntım var. Aslında varmak istediğim nokta bu değildi o yüzden hemen ilk virajdan geri döneyim.

Benim kafamı en çok karıştıran konular hayatımda büyük değişimlere yol açtığını düşündüğüm ve hayatımdaki insanlar tarafından gerçekleştirilen eylemler. Şimdi bütün sorumluluğu onlara atıp rahatlamak güzel olurdu ama gerçek pek öyle olmayabiliyor. Sonuçta insanlar beni etkiliyorsa benim de onları etkilemem gerekir değil mi? Ama benim onlara olan etkim de onların benim üzerimdeki etkileri sonucu ortaya çıkıyor.

-Peki ilk kanı kim akıttı?
-Kafatasımın altındaki sıcaklık artışı bana bir şeyler anlatmaya çalışıyor galiba.

Aslında bunları düşünmem gereksiz. Benim beş saat boyunca konuşsam da aktaramayacağım duyguları bir buçuk dakikada aktaranlar var. İyi ki varlar değil mi?

2 yorum:

salem dedi ki...

bu bölümü biraz önce izledim.zaman kafamı karıştırıyor.oysa sadece buruşmak istemiyorum.

ergen desen değil olmuş desen hiç değil dedi ki...

senin açıklaman daha karışık olmuş :)) ama anlaşıldı :)