8 Mart 2011 Salı

Günün Anlam ve Önemi



Günün anlam ve önemine ilişkin şöyle bir anımı paylaşmak istedim:

Orta 2 ya da orta 3tü, tam hatırlamıyorum. 8 Mart günü gelmişti. Ben de böyle bir kibarlık yapayım daha az öküz gözükeyim diye okula giderken gördüğüm ilk tanıdık arkadaşımın Kadınlar Günü'nü kutlayayım dedim. Aldığım cevabı ve bende oluşturduğu dumuru hala hatırlıyorum:

''Ben kadın değil kızım!''

Zaten sonradan bugünün salt Kadınlar Günü değil de Emekçi Kadınlar Günü olduğunu öğrendim. Aslında anlatmak istediğim şu: Bir kadının bu tepkiyi vermesini sağlayan saçma sapan iki yüzlü bir ahlak anlayışımız var. En az bir on yıl daha sokakta, okulda, sinemada, televizyonda kendisiyle haşır neşir olacağız. ''Çok abartmayın'' falan diyecek birileri.

O değil de ne kar yağdı böyle tipili mipili.

Bir de şöyle bir şey var:


Bu Y: The Last Man. Muhteşem bir grafik roman serisidir. Çok kısa özet geçmek gerekirse: 17 Temmuz 2002 tarihinde bir anda Dünya üzerindeki bütün Y kromozomlu canlılar ölür. Sadece kahramanımız Yorick Brown ve onun maymunu Ampersand hayatta kalır. Hem kıyamet sonrası havası hem de ''Dünya'da sadece kadınlar kalsa'' üzerine sunduğu fikirler çok hoşuma gitmişti. Anlatım tekniği de biraz dizi havasında ki yakın zamanda filmi çekileceği konuşulurken doğru yolu bulup diziye karar vermişlerdi en son. Mutlaka okunmalı. Karakterlerin değişimlerini izleyip onlara alıştıktan sonra hüzünlü bir vedayla sonlanan bir hikayesi var. Dizi gibi işte.

Hiç yorum yok: